sunnuntai 20. syyskuuta 2020

Yhden päivän ruokailut

Se on herran huomen sunnuntai-päivään! Tuttuun tapaan viikonloppu menee töiden merkeissä, mitäpä sitä hoitaja muuta! Tänään illalla menen yövuoroon ja nyt ollaankin jännän äärellä, sillä mulle oli lykätty toinen yövuoro vielä perään. Yleensä teen vain yhden yövuoron, koska nykyisessä työpaikassa siihen on mahdollisuus. Vanhemmiten olen huomannut, ettei yövuorot mulle sovi; kroppa reagoi niihin fyysisesti mm. hikoilulla, vuorotellen kylmä ja kuuma, ja yleisellä huonolla ololla. Saapa siis nähdä miten likan käy nyt!

Laihdutusrupeamaa on nyt kulunut kohta kolme kuukautta. Pikkuhiljaa oon löytänyt omaan elämään sopivan ateriarytmin ja sellaisia ruokia, joita tulee syötyä mielellään. Tykkään siitä, että tietyt ruoat pysyvät samoina päivästä toiseen. Varsinkin näin alussa se helpottaa kummasti, kun tiedät tasan tarkkaan mitä sun pitää töiden jälkeen kotona syödä.


No minkälainen se mun ruokavalio onkaan? Esitelläänpä!

Aamupala 362kcal
1dl kaurahiutale
125g raejuusto
20g voi

Lounas 350kcal
Texmexrisotto
Keitettyjä pakastekasviksia

Välipala-smoothie 225kcal
200g Greek Style-soijajogurtti
1 avocado
n. 100g marjoja

Päivällinen 312kcal
Spagetti bolognese
Keitettyjä kasviksia

Iltapala 477kcal
2 kpl kauraleipää
20g keiju-levitettä
3 viipaletta kalkkunaleikkelettä
2 viipaletta Kippari-juustoa
1 banaani
kurkkua leivän päällä

Yhteensä 1726 kcal

Tähän malliin tulee syötyä lähes joka päivä. Aamupala, välipala ja iltapala pysyvät samoina, ainoastaan päivän kaksi pääruokaa vaihtelee. Iltavuoroina olen töissä syönyt vielä pähkinäpatukan jossain välissä, sillä ruokatauko on noin klo 17 ja seuraavan kerran tulee syötyä vasta kotona klo 22 jälkeen. Eli aivan liian pitkä väli! Yleensä tuon patukan syön siinä klo 19 jälkeen, ennen iltatöiden aloittamista. Patukkana on yleensä joku Anyday-merkkisistä patukoista ja yhdessä on kilokaloreita n. 230kcal.

Miltä vaikuttaa? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti